Wednesday 19 August 2015

Majlis Sambutan Bulan Kemerdekaan Ke 58 Peringkat Sekolah.


Tanggal 19 ogos 2015, telah berlansung satu majlis sambutan bulan kemerdekaan ke 58 bagi tahun 2015 peringkat sekolah bertempat di dataran nurani SMKDHTK.







Majlis pada kali ini telah disertai oleh pengetua serta semua guru dan pelajar SMKDHTK. Majlis ini juga telah dirasmikan oleh En. Ahmad Farid bin Abu Dzarin dari pegawai penerangan daerah Alor Gajah.Majlis telah dimulai dengan nyanyian lagu Negaraku dan Melaka Maju Jaya serta di iringi dengan bacaan doa. Majlis di teruskan lagi dengan ucapan pengetua cemerlang SMKDHTK dan ucapan perasmian pelancaran bulan kemerdekaan peringkat sekolah bagi tahun 2015 oleh En. Ahmad Farid Bin Abu Dzarin. Telah diadakan juga satu istiadat ringkas penyerahan bendera Jalur Gemilang oleh pasukan kadet polis SMKDHTK kepada pengetua cemerlang.Bagi memeriahkan majlis lagi semua guru dan pelajar telah menyanyikan lagu tema kemerdekaan ke 58 dan lagu-lagu patriotik bagi meningkatkan lagi semangat patriotik ke dalam diri masing-masing.








Objektif mengadakan sambutan ini adalah untuk menyemai semangat cintakan tanahair dan menghargai erti kemerdekaan dalam kalangan warga SMKDHTK. Ia juga mengamalkan nilai perpaduan dan semangat 1 Malaysia. Paling penting sekali dapat meningkatkan semangat patriotik melalui aktiviti yang dijalankan sepanjang bulan kemerdekaan.

TAHNIAH SMKDHTK!!!