Friday 21 August 2015

Pertandingan menulis esei sempena hari kemerdekaan kolaborasi bersama akhbar UTUSAN MALAYSIA Wilayah Selatan.


Pada 19 Ogos yang lalu telah berlansungnya Program Pertandingan Menulis Esei Menengah Rendah dan Menengah Atas kolaborasi bersama pihak UTUSAN MALAYSIA Wilayah Selatan bertempat di Dewan Sekolah SMKDHTK. Program ini juga turut melibatkan kolaborasi antara Pusat Sumber Sekolah dan Paniti Bahasa Melayu.







Program ini telah dirasmikan oleh En Asri Jantan selaku pengurus pemasaran Utusan Malaysia bagi Zon Selatan dan di iringi oleh Tn Hj Zulkapli B Hj Othman selaku pengetua cemerlang SMKDHTK.

Sasaran penglibatan murid-murid adalah dari kalangan tingkatan 3 dan 5 yang akan menduduki peperiksaan PT3 dan SPM 2015. Matlamat utama penganjuran program ini adalah untuk menambahkan keyakinan murid dalam menghasilkan esei berkenaan dengan Hari Kemerdekaan serta bijak menggunakan penanda wacana dan frasa-frasa menarik yang bersesuaian dengan huraian isi yang dipilih.





Objektif program ini diadakan pula ialah dapat meningkatkan pengetahuan murid dalam bidang sejarah dan merangsang daya fikir murid dalam pelbagai bidang. Disamping dapat melahirkan murid-murid yang inovatif,dinamik dan berfikiran kritis serta mampu meneroka bakat pelajar yang terpendam.




TAHNIAH SMKDHTK!!!